"Не моята воля, но Твоята, Боже, да бъде чрез мен."

петте книги на Мойсей (в превод на гугъл)

Q: Първите пет книги на Библията, която познаваме като евреите Тора, се наричат Петте книги на Мойсей. Как възникна идеята, че Моисей написа тези книги идват от?
Куган: В иврит Библията, Мойсей е единственият най-важен човешкия характер, както и повече място е отделено за сметка на "живота на Моисея и изказвания от Мойсей, отколкото всеки друг в Библията.Моисей също се счита за по-близо до Бога, отколкото всеки друг в Библията. И разбира се от 5 век пр.н.е., идеята разработени, че Моисей е написал определени думи, които сам Бог е говорил на Mt. Синай. В крайна сметка и това не се случи до няколко века по-късно, тя започва да се разбира, че Моисей написа всички от първите пет книги от Библията.
Q: Какви са някои улики, които са довели библейски учени на въпроса в тази вяра?
Куган: Ако приемем, че Моисей е лично записани първите пет книги от Библията е с почти безспорни до 17-ти век. Имаше няколко въпроса, повдигнат преди това. Например, на самия край на последната книга на Тората, Книгата на Второзаконие, описва смъртта и погребението на Мойсей. Така че някои равини каза Моисей не би могъл да напише тези думи себе си, защото той е мъртъв, може би Исус му божествено определен наследник, пише тези думи. Но други равини каза "не", Мойсей е бил пророк и Бог разкрива за него точно какво ще се случи в края на живота си.
"В основата на Библията са няколко различни древни документи или източници, които библейските писатели и редактори комбинирани в различни етапи в Тора."
Едва през 17-ти век, с появата на критично мислене в много дисциплини, в областта на науката, във философията, а други-че хората започнаха да погледнем в Библията, а не само като свещен текст, но тъй като те ще изглеждат по всяко друго книга. И те започнаха да се отбележи, на страниците на първите пет книги от Библията много въпроси, които не са в съответствие с идеята, че Моисей е техният автор. Например, Мойсей никога не говори в първо лице; Мойсей не казва: "Аз се изкачи на планината Синай.." Има и много повторения, същото разказвани от различни гледни точки. А има и много, много противоречия, тъй като същите истории са разказани, много от детайлите на климата.
Така че учени започнаха да мислят не само, че Мойсей не е автор, но, че обикновените мъже и жени (предимно мъже) е написал тези страници.
Q: Какви са някои очевидни несъответствия, например в историята Ной?
Куган: В историята на потопа, в главите Битие 6-9, изглежда, че има две сметки, които са комбинирани, и те имат редица несъответствия.Например, колко от всеки вид животни е трябвало да донесе Ной в ковчега? Един текст казва две, една двойка от всеки вид животно. Друг текст казва, седем двойки от чистите животни и само две от нечистите животни.
[За повече анализ на наводнения история, вижте Кой е написал наводнения история? .]
Q: Защо библейските писатели съставянето на различни отчети включват ясни различия?
Куган: Още преди да стана Библията Библията, дори и преди тези текстове стана официален канонически писания, имаше идея за запазване на старите традиции. Запазването на древните традиции е по-важно от един вид повърхностни последователността на парцел или детайл.

ДОКУМЕНТАЛНИЯТ ХИПОТЕЗА

Q: Какво е документален хипотеза?
Куган: Документалният хипотеза е една теория да обясни много повторения, несъответствия и анахронизми в първите пет книги от Библията. В класическата си форма, той казва, че в основата на Библията са няколко различни древни документи или източници, които библейските писатели и редактори комбинирани в различни етапи в Тората, какъвто го имаме днес.
Q: Каква е рано източник?
Куган: Най-ранните от тези източници е една известна като J, които много учени първоначално датира от 10 век преди Христа, времето на Давид и Соломон, или може би малко по-късно, на 9-ти век, след разделянето на Обединеното кралство в царството на Израел на север и на Кралство Юда на юг. Някои учени днес обаче, въпрос, който запознанства, пускането J едва през 4 век пр. н. е.
Q: Как се получи името "J"?
Куган: Източникът J получава името си, защото използва божественото име "Господ." В разказите за Авраам, например, се нарича Бог Яхве. В немската дума за Господ е изписана с J вместо Y. А немски учени, които първоначално работи върху документален Хипотеза нарича източник "Й."
Q: Хората четене днес от Библията на английски език не се намира на името Яхве. Защо е така? Разкажете ни повече за името.
Куган: Това е много мистериозен име. В еврейската традиция тя започва да се счита за толкова свещена, че тя никога не е била да бъде обявена. Когато се завтече през това име в Библията, написана с нейните четири съгласни, които са на английски език ще бъде YHWH, никога не четат какво е това име, можете да прочетете някои други думи, обикновено е дума, която означава "Господ". Думата иврит еАдонай. Това набожен замяна стана стандарт в еврейската традиция, така и в християнската традиция. Почти всички преводи на Библията: "Господ."
То също е загадъчна име, защото не знаем точно какво означава това.Изглежда, че е бил лично име на бога на Израел. Неговото заглавие, в известен смисъл, е Бог, и името му е тези четири букви, които смятаме, че вероятно са били изразени нещо като Господ.
Q: Как се казва в Библията, в секции, които се дължат на това най-старият източник, J, изобразен Господ, когато той се появява?
Куган: Най-ранните стихотворения, които имаме в Библията е изобразен на Израилевия Бог, Господ, като бог, който идва от юг, заобиколен от антуража на небесни воини, които се борят с него. Той се появява на планината с всички премяна на буря-планините земетресението, и на Земята шейкове, и от облаците капе вода. Той е, в смисъл, буря бог, както и много други богове буря на древния средиземноморски свят. J използва част от този език, а също така, J описва Господ като бог лично ангажирани с хора като божества в митовете на други култури.

Е И D ИЗТОЧНИЦИ

Q: Значи източникът J използва името Яхве, но и други източници, използвани друго име на Бог. Разкажете ни за т. нар. Е източник.
Куган: В Битие, в много пасажи, Бог се нарича Господ, но не Богъ. А някои от тези пасажи са били идентифицирани в документален Хипотеза като получени от източник, наречена Е, за Бога. Е източник е много трудно да се характеризират. Източникът J е доста последователен разказ, но E източник е изключително фрагментарна.Някои учени дори се чудя, ако е налице E източник.
В класическия разбиране, E източник изглежда да има северния произход, тъй като историите в книгата Битие често, определени в северната част на Израел, в това, което стана в северната Кралство Израел.
"В книгата на Второзаконие изглежда има ново разбиране за отношението между Бога и Израел и отношенията на Израел със своя Бог."
Въпрос: Има ли Е изобразяват Бог по различен начин от J ли?
Куган: Да. В източник J, Бог появява директно на хора. Например, той говори директно на Авраам, дори и той идва да го посети и вечеря с него в шатрата си. В E източник, обаче, Бог е по-малка. Бог не се яви лично с хората, но Бог им се появява в сънищата или изпраща пратеници, по-късно да се нарича ангели, или изпраща пророци, но не се справят с хората директно.
Q: Каква е следващата източник, според хронологията на документален хипотеза?
Куган: Третият източник се нарича D, и да го носи името си от книгата на Второзаконие. Той се намира почти изцяло в книгата на Второзаконие. Второзаконие е един много характерен стил, който е много различна от тази в по-ранните книги на Тора. Тя също има важни теми, които, въпреки че преди това в Тората, се дава акцент във Второзаконие, особено по настояване на изключително поклонение на Бога на Израел.
Въпрос: Известно е, когато този източник е написана?
Куган: Много учени смятат, че тя е написана в края на 8 век пр. н. е. След това бе използвано от цар Иосия, в края на 7-ми век преди новата ера, в подкрепа на усилията си за обединяване на царството и за прилагане на религиозни ритуали.
Въпрос: Какво означава самата Библия-късно на книги на Библията ни разкаже за Иосия и връзката му с Второзаконие?
Куган: Ние сме казали в Книгата на царете, че цар Иосия научих, че свитъците са били открити в храма архиви. За превъртане е докарана до него и чете на глас пред него. И разказа продължава да се каже, че както за превъртане, е четенето, Иосия започна да плаче, защото разбира, че това е свещен текст, съдържащ божествена команди, че хората са били счупване.
След като чух за превъртане четат, цар Иосия поръчал метене религиозна реформа през целия си царство. И данните за тази реформа, както е описано в Книгата на царете, отговарят в много детайли, за да божествената изисквания в книгата на Второзаконие.
Q: Какви са някои от изискванията?
Куган: Иосия е необходимо, например, че всички храмове на други богове и богини из цялата страна да бъдат унищожени. Той също така забранява поклонението на Господ, Бог Израилев, на други места, от Ерусалим. Книгата на Второзаконие казва: "Ти ще се покланят на Господа, твоя Бог, само на едно място, на мястото, той ще избере."
Учените се чудеха за мотивация на Иосия. Беше ли просто да си благочестие? Или е имало политическа мотивация, както и? С изискването, че всички се покланят израилтяните Господ само в Ерусалим, Иосия поставени под негово пряко контролират огромни религиозни създаването на древния Израел, които до този момент са били разпръснати в различни центрове на поклонение из цялата страна.
Q: Как Второзаконие описват връзката на Израел с Бога?
Куган: В Книгата на Второзаконие изглежда има ново разбиране на връзката с Бог и Израел Израел връзка с Бога. Едно от условията, които Второзаконие използва многократно е термин, "любов". "Трябва да обичаме Господа, твоя Бог, защото той те е обичал. Той ви е обичал повече от всяка друга нация." Така че божествената любов за Израел изисква съответстващ лоялност към Бога, изключителна лоялност към Бога. И Второзаконие, повече от всяка друга част на Библията, се настоява, че само Бог на Израел е да бъде почитан.

КРАЙНИЯТ СИНТЕЗ

Q: Какви събития, довели до последната голяма фаза на писане на Тора?
Куган: През 6 век пр.н.е. вавилонците нахлуват на Кралство Юда два пъти. Във втората инвазия, която започна през 587 пр.н.е. и завършва с 586 пр. н. е., те унищожават град Ерусалим. Това е краят на начин на живот. Това е краят на контрола на Обетованата земя от потомците на Авраам от много, много векове. Това беше краят на династията, основана от Дейвид. Храмът, който е трябвало да бъде единственото място, където бил почитан Господ, е била разрушена, като значителна част от населението е бил отведен в плен във Вавилон. Това е криза на огромни пропорции.
Големи израелски библейски учен Yehezkel Кауфман заяви, че е повратен момент, това е, когато древните завършва Израел и юдаизма започва. Сред изгнаници от Ерусалим във Вавилон, свещеници от храма.И те като че ли са донесли със себе си своите свещени документи, техните свещени традиции. Според документален хипотеза, те консолидираните тези традиции, когато са редактирали тях, и те изградени какво стана първата версия на Тората.
"Свещениците, събрани на древните традиции и ги оформя на Тората".
Въпрос: Тези последните писатели, в свещеническо писатели, са известни като P, нали?
Куган: Да. Така че това е P, които взеха всички тези по-ранни традиции-на източника J, източникът E, D на източника и други източници, както и да ги комбинират в това, което ние знаем като Тора, първите пет книги от Библията. Източникът P, всъщност, рамки Тора със собствен материал: Първата глава на първата книга на Библията, Битие, е от извора P, и повечето от последната глава от последната книга на Тората, Книгата на Второзаконие, също е от извора P.
Въпрос: След разрушаването на Ерусалим и храма, на израилтяните запазва вярата си. Това изглежда забележително.
Куган: Да. В древния свят, ако вашата страна е бил разрушен от друга страна, това означаваше, боговете им са били по-силен от твоя. И естественото нещо да направя, беше да се поклонят на по-мощен бог.Но наследниците на разрушаването на Ерусалим през 586 г. пр. Хр не се откаже от почитането на Яхве. Те продължиха да се покланят Господ и се бореше да се разбере как това би могло да се случи.
Едно от обясненията е, че те са били наказани заслужено с неспособността си да се издигне до завета задължения. Вероятно една от причините, поради които свещениците, събрани на древните традиции и ги оформя на Тора е, така че тези завет задължения не би да се забравя отново.
Q: Така че те държат на вярата, че толкова дълго, колкото те са били верни на Бога, Бог да ги пази и да ги върнат един ден към Обетованата земя.
Куган: Да. Един от най-широко разпространените теми в Тора е темата на изгнание и да се върнете. Отново и отново, лица и групи напуснат земята си, само за да се върнете. Авраам отива в Египет и излиза от Египет. Джейкъб отива в чужда земя и се връща. Израилтяните отиде в Египет и да се махаме. И за изгнаници във Вавилон през 6 век преди новата ера, тази тема трябва да има отекна много мощно. Бог, който е действал от името си и в миналото, вероятно ще го направи отново.
За да се уверя, че Божията закрила, в свещеническо писатели стрес аспекти на религиозните спазване които не са били обвързани със земята на Израел себе си, които не са свързани с определена институция, като например в храма, които не изискват монархия, всички тези са престана да съществува. Така че традицията P подчертава празници като спазването Sabbath, като например диетични спазване, като например обрязването. Не е нужно да бъде в земята на Израел, за да пази съботата. Вие не се нуждаят от храм или цар или свещеничеството да спазват норми на хранене. Всеки евреин навсякъде по света могат да направят това. Така че в свещеническо традиция, пишейки за тези изгнаници, е да ги учат как да бъдем верни на заветите. 
[За повече информация относно Фондацията на юдаизма , прочетете това интервю с Shaye Коен.]

Няма коментари:

Публикуване на коментар