Ел (божество)
От Уикипедия, свободната енциклопедия
Тази статия се нуждае от допълнителна цитати запроверка . Моля, помогнете да подобрим този член чрез добавяне на надеждни препратки . Unsourced материал може да бъде оспорено и отстранени .(август 2010) |
Религиите на древния Близък изток |
---|
ʾ Ел (писмена ALEPH - lamed , т.е. אל , 𐤀 𐤋 , 𐎛 𐎍 и т.н.) е най- северозападната част семитски дума за "божество ", сродни на акадски ilum .
В религията ханаанците , или Леванта религията като цяло, Ели или Il е върховен бог, [ 2 ] баща на човечеството и всички същества и съпруг на богинята Ашера , както са записани в глинени плочина Угарит (днес Рас Shamra , Сирия ). [ 2 ]
Думата Ел бе намерен в началото на списък с богове, сред които Античният на богове или бащата на всички богове, в руините на царския архив наЕбла цивилизация, в археологически обект наКажете Mardikh в Сирия датира от 2300 г. пр.н.е. .Той може да е една пустиня бог в някакъв момент, тъй като митове се каже, че той имаше две жени и построили светилище с тях и новите си деца в пустинята. Ел е баща на много богове, но най-важните са Адад , Yam , и Mot .
[ редактиране ]Езикова форми и значения
Сродни форми се срещат навсякъде посемитски езици . Те включват угаритски ʾ ще , Пл. ʾ л.м. ; финикийски ʾ л Пл. ʾ л.м. ;иврит ʾ Ел , Пл. ʾ Елим ; арамейски ʾ л ;акадски ИТЕ Пл., ilānu .
В северозападната част семитски използване л ʾ е едновременно една обща дума за "бог" и специално име или заглавие на даден бог, който се отличаваше от другите богове, като "бог", или в монотеистичните смисъл Бог . [ 3 ]Ели е вписана в началото на много пантеон. Ели роди бог сред ханаанците .
Въпреки това, тъй като думата понякога се отнася до бога, различни от великия бог Ели, тя често неясни дали Ели последва от друго име означава великия бог Ели с особен прилага епитет или препраща към друг бог изцяло. Например, в угаритски текстове ʾ ще MLK се разбира като "Ели на краля", но ще ʾ HD като "бог Адад ".
В семитски корен ʾ LH ( арабски ʾ ilāh "арамейски" alāh, Иле "elōah иврит) може да се ʾ LU с паразитни ч. В угаритски множествено число означава "бог" е ʾ ilhm , еквивалентни на иврит ʾ дlōhîm "боговете". Но на иврит тази дума се използва редовно за семантично единствено число "Бог" или "бог".
Опашката ʾ л се намира на видно място в най-ранните слоеве на изток семитски, северозападно семитски, и на юг семитски групи. Лични имена, включително на стволови ʾ л се срещат с подобни модели, както в аморейците и Южна арабски което показва, че най-вероятно вече са вПрото-семитски ʾ л е едновременно общ термин за "бог" и общото име или заглавие на един специален "бог" или "Бог".
[ редактиране ]прабългари Sinaitic, финикийски, арамейски, и хетееца текстове
А прото-Sinaitic мина надпис от Синайската планина прочитания lḏ'lm разбира, че е вокализиран като ще Du "Olmi , "Ел Вечния" или "Бог Вечния".
В египетския бог Птах е дадена титлата Du gitti "Властелинът на Гет в призма от Лахис , която има на лицето му срещу името на Аменхотеп II (ок. 1435-1420 г. пр.н.е.) Заглавието Du gitti която се намира в Serābitṭ текст 353 . Кръст (1973 г., стр. 19) посочва, че Птах често е наричан"Властелинът (или една) на вечността и мисли, че може би тази идентификация на Ел с Птах, които водят до епитет "olam "вечен" се прилага към Ел толкова рано и така постоянно. (Въпреки това в угаритски текстове Птах е привидно идентифицирани, а с майстор бог Kothar-во Khasis.)[ 4 ]
А финикийски изписани амулет от 7 век пр.н.е. от Арслан Таш може да се отнася до Ел. Розентал (1969, стр. 658) превод на текста:
Една вечна връзка е създадена за нас. Ashshur е определен (нея) за нас, и всички божествени същества ипо-голямата част от групата на всички светии, чрез обвързването на небето и земята за винаги , ...
Въпреки това текстът е преведен от кръст (1973 г., стр. 17):
Вечният One ("Olam) направи завет клетва с нас,
Ашера е направила (пакт) с нас.
И всички синове на Ел,
И на Висшия съвет на всички светии.
С клетви на небето и древните Земята.
В някои надписи името Ел qōne "arṣ"означава "Ел създател на Земята" се появява, дори включително късен надпис в Лептис Магна в Триполитания , датиращи от втори век ( KAI. 129). В хетееца текстове изразът става едно име Ilkunirsa , това Ilkunirsa ясно, че като съпруга на Asherdu (Ашера) и баща на 77 или 88 синове. [ 5 ]
В хуритски химн на Ел (обн., Ugaritica V , текст RS 24,278) той се нарича "Ще BRT и ще "DNкоито кръст (стр. 39), влиза като "Ел на завета" и "Ел съдията" съответно.
[ редактиране ]аморейците
Аморейците надписи от Zinčirli се отнасят до много богове, понякога по име, понякога по име, особено от такива заглавия като ilabrat "бог на хората'(?), ще abīka "бог на", баща ти ще abīni"бога на бащите ни" и така нататък. Различни богове семейството са записани, божествена названията, изброени като принадлежат към определена семейство или клан, понякога по име, а понякога и по име, включително и "бог" на името Ил. В аморейците и имената на хора най-често срещаните елементи божествена са Il ("Бог"), Адад / Adad и Даган . Твърде вероятно е Ир е също така много често нарича бог в акадски текстове Amurru или Il Amurru .
[ редактиране ]Угарит
За ханаанците , Ели или Il е върховен бог, баща на човечеството и всички живи същества. [ 6 ]Той може да е била пустиня бог в някакъв момент, тъй като митове се каже, че той имаше две жени и съгради храм с тях и новите си деца в пустинята. Ел е баща на много богове, но най-важните са Адад , Yam , и Mot всяка акция подобни атрибути на боговете GrecoRoman: Зевс ,Посейдон и Хадес съответно.
Три пантеон списъци намери на Угарит започва с четирима богове ще "-'ib (което според кръст [1973 г.; стр. 14] е името на общ вид на божество, може би божествен прародител на народа), Гърция, Dagnu (това е Дагон ), и Ba'l Ṣapān (това е богът Haddu или Адад ). Въпреки, че Угарит е голям храм, посветен на Дагона и друг, за да Адад, не е имало храм, посветен на Ел.
Ел се нарича отново и отново T ОРУ "El ("Бул Ел" или "бик бог"). Той е bātnyu binwāti ("Творец на същества"), Abū Banī "Ili" ("баща на боговете"), и Abū "Адами" ("баща на човека"). Той еqāniyunu "ôlam ("създател вечен"), е епитета "ôlam включени под формата иврит в името на Бога иврит "Ел" ôlam "Бог Вечния" в Битие 21.33. Той е ḥātikuka ("патриарх на вашия"). Ел е сиво-древните брадати една страна, пълна с мъдрост, malku ("цар"), "Abū šamīma ("баща на години"),"El gibbōr ("El войн"). Той е наречен lṭpn с неизвестен смисъл, различен, извършени като Latpan, Latipan или Lutpani ("перки в лице" от силни на иврит Съгласуване ).
Загадъчната угаритски текст Shachar и Shalim разказва как (може би до началото на всички неща) Ел стигна до брега на морето и видях две жени, които подрязан нагоре и надолу. Ел е сексуално възбуден и хвана двамата с него, убити птица с хвърляне на персонал в него, и печено на огън. Той поиска от жена да му каже, когато птицата е напълно топлинна обработка, и след това да му адрес или като съпруг или баща, и той би оттогава насам се държат за тях, както те го наричат. Те го поздрави като съпруг. След това той е с тях, и те роди Shachar ("Зора") и Shalim ("Здрач"). Отново Ел е с жените си и жените раждат с "благ бог", "разцепване на морето", "деца на море". Имената на тези жени не са изрично предвидени, но някои объркващи рубрики в началото на сметка говорим за богиня Athirat , който иначе е главен жена Ел и богинята Rahmay ("милостив"), в противен случай неизвестен.
В угаритски цикъл Ба'ал Ел е въведено жилище (или в) връх Лел ( Лел вероятно означава "Нощ") на изворите на две реки в пролетта на двете бездни. Той живее в палатка според някои тълкувания на текст, който може да обясни защо той не е имал храм в Угарит. Що се отнася до реки и пролетта на двете дълбоки места, те могат да се отнасят до недвижими потоци, или на митологични източници на вода океана сол и прясно източници водата под земята, или за водите, над небесата и водите под земята.
В епизода на "Двореца на Ваал", бог Ваал / Адад приканва "70 синовете на Athirat" на празника в новия си дворец. Вероятно тези синове са били баща на Athirat от El в следните пасажи те като че ли се на боговете ( "ILM ) като цяло или поне голяма част от тях. Единственият син на Ел име индивидуализира по угаритски език са Yamm ("море"), Мот ("Death"), и Ashtar , който може да е най-висшият и лидер на голяма част от синовете на Ел. Баал / Адад е на няколко пъти нарича синът на Ел, а не син на Даган, както той обикновено се нарича, може би защото Ел е в позицията на клан-баща на всички богове.
Фрагментарното текст RS 24,258 описва банкет, на които Ел приканва другите богове и след това се disgraces, като се превърне жестоко пиян и често уриниране след изправени иначе неизвестен Hubbay ", той с рога и опашка". Текстът завършва с заклинание за лечението на редица заболявания евентуално махмурлук. [ редактиране ]
[ редактиране ]иврит Библията
![]() | Тази статия може да съдържа оригинално изследване .Моля, да го подобрява чрез проверка на твърденията и добавяне на препратки . Отчети, състоящ се само от оригинални научни изследвания могат да бъдат отстранени.Повече подробности могат да бъдат на разположение набеседата . (октомври 2010) |
В иврит форма (אל) се появява с латински букви, Standard иврит транскрипция като Ел и вTiberian иврит транскрипция като ʾ Ел .
Ел е една обща дума, за бога , които биха могли да бъдат използвани за бог включително иБаал , Молох , [ 7 ] или Яхве .
В Танах , " д lōhîm е нормална дума за бог или на великия бог (или богове, тъй като "" суфикс IM прави множествено число думата на иврит). Но формата Ел " също се появява, най-вече в поетичен пасажи и в патриархален разкази дължи на източник P . Той се среща 217 пъти вMasoretic текст: 73 пъти в Псалмите и 55 пъти в Книгата на Йов , а в противен случай най-вече в поетичен проходи или пасажи, написани в проза повишени. Тя от време на време се появява с определителния член, както hā'Ēl "Бог" (например в 2 Царе 22.31,33-48).
Има и места, където "Ел конкретно се позовава на един чужд бог и в Псалмите 44,20; 81.9 (на иврит 44.21; 81.10), в Второзаконие 32.12 и в Малахия 2.11.
В богословски позицията на Танах е, че имената Ел и "богове , когато се използва в единствено число означава върховен и активни "Бог", се отнасят до едно и също същество, както е името,Господ . И трите се отнасят до един върховен бог, който е бог на Израел, при които други богове се очаква да бъде или не съществуват или са незначителни. Дали това е било отдавна убеждения или сравнително нов отдавна е обект на неубедителни научни дебати за праисторията на източниците на Танах и за праисторията на религията евреин. В направление P, YHVH казва вИзход 6.2-3:
Аз самият разкрива на Авраама, на Исаака и на Якова Ел Шадай , но не е бил известен за тях от името ми, Господи.
Това предполага, самоличността на Яхве или с Гърция, в аспект си Шадай, или с Бог нарече Шадай. [ редактиране ] предлага също е, че името Йехова е по-скорошно откритие.[ редактиране ] Преди Ел е откровение с името на Господа, се казва в генерал 14:18-20, че Авраам прие благословението на Ел, когато Мелхиседек, царят на Салем и върховен жрец на своя бог Ел Елион. [ 8 ] Една научна позиция е, че идентифицирането на Господ с Ел закъснява, че Господ е по-рано се смяташе за една от многото богове, и обикновено не се идентифицират с Ел. На някои места, особено в Псалм 29, Господ е ясно видян като буря бог, нещо, което не е вярно на Ел доколкото ни е известно (макар и вярно, на сина му, Баал / Адад). (Успоредно отбеляза: El произлиза от шумерски Енлил Бог на вятъра., [ 9 ] ) е Господ, който се бориЛевиатан в Исая 27,1; Псалм 74.14; Работа 3.8 и 40.25/41.1, нотариален акт дължи както на Адад Баал / и "Анат в угаритски текстове, но не и за ел. Такива митологични мотиви се възприемат по различен разглежда като края на оцелелите от времето, когато Господ проведе място в богословието, сравнимо с това на Адад в Угарит, или най-късно henotheistic / монотеистичните заявления за Господ на дела по-често се дължи на Адад, или просто като пример за еклектична прилагането на същите мотиви и изображения на различни богове. Също така се твърди, неопределено дали Ел Шадай, Ел "Ôlām, Ел." Елион, и т.н., първоначално са били разбрани като отделни божества. Албрехт Alt представи своите теории на оригиналния различия на тези богове в Der Gott дер Vater през 1929. Други обаче твърдят, че от патриархалните времена тези различни имена наистина са били като цяло отнася към същата единна великия бог, El. Това е позицията на Франк Мур кръст (1973 г.). Това, което е сигурно е, че формата "Ел се появи в имената на евреин от всеки период, включително име Yiśrā'ēl ("Израел"), което означава "Ел стреми" или "се бореше с Ел".
Според The Oxford Companion за световната митология (David Leeming, Oxford University Press, 2005, стр. 118), "Изглежда почти сигурно, че Бог на евреите еволюира постепенно от ханаанците Ел, който по всяка вероятност на" Богът на Авраам "... Ако El е високата Богът на Авраам - Богъ, прототипът на Yahveh - Ашера е съпругата му, а има и археологически данни, че тя се възприема като такъв, преди тя да е в сила" разведен "в контекста на нововъзникващите юдаизма на седми век пр.н.е. (виж 2 Царе 23:15) "
Привидният форма за множествено число "Елим или "Елим "богове" се среща само четири пъти в Танах. Псалм 29, разбиран като ръкополагането псалм, започва:
Псалом на Давида.
Отдайте Господу, синове на боговете ( б ê "Елим СИ ),
Отдайте Господу, слава и сила
Псалм 89:6 (стих 7 на иврит) разполага с:
Защото кой в небето да се сравни с Господа,
, който може да се оприличи на Господа сред синовете на боговете ( б ê "Елим СИ).
Традиционно б ê СИ "Елим се тълкува като "синове на силните", "силни", защото, наистина "Елможе да означава "силен", въпреки че такива могат да се използват метафори (сравнете с английския израз Бог-ужасно ). Възможно е също, че изразът "Елим и на двете места се спуска от един архаичен фраза състав, в който "LM е единствено число с m -енклитика и следователно трябва да бъде преведен като "синове на Ел". В m -енклитика фигурира на друго място в Танах и в други семитски езици. Значението му не е известна, може би просто акцент. Тя се появява в подобен контекст, в угаритски, където е израз млрд. евро ще се редува с милиарди "ILM , но и двамата трябва да означава "синове на Ел". Тази фраза с m -enclictic също се появява в финикийски надписи едва през 5 век пр.н.е..
Кой е като теб сред боговете ( "Елим ), Господи?
И царят ще направи според волята си, и той ще се издигне и да се възвеличи над всякакъв бог ( "EL ), и против Бога на боговете ( "Ел" Елим ) той ще говори скандално неща, и ще успее до възмущение се осъществява: за това, което е решено да се направи.
Има няколко случая в Танах, където някои смятат, Ел " се позовава на великия бог Ел не отъждествява с Господ. Един от тях е в Езекил 28.2, в присмех срещу един човек, който твърди, че е божествено, в този случай, лидерът на гумите :
Сине човешки, кажи на началника на Тир: "Така казва Господ Иеова:" Тъй като сърцето ти е горд и си казал: "Аз съм "Ел (Бог), в седалището на " д lōhîm ( Бог илибоговете ) , аз съм ръкоположен в средата на моретата. "И все пак вие сте човек, а не "EL , въпреки че сте направили своя сърцето като сърцето на " д lōhîm ("Бог" или "богове').'"
Тук "Ел може да се отнася за общ бог, или в най-голяма бог, El. Когато се гледа като отнасящо се до краля на Тир специално, царят не е най-вероятно мисли за Господа. Когато се гледа общо присмех срещу всеки, като божествени претенции, което може или не може да се отнася към Господа в зависимост от контекста.
В съдии 9,46 откриваме "Ел Б ê RIT "Бог на Завета", на пръв поглед същата като Баал Б ê RIT"Властелинът на пакта", чийто култ е бил осъден на няколко стиха по-рано. Вижте Ваал за обсъждане на този пасаж.
Псалм 82,1 казва:
" д lōhîm ("Бог") стои в съвета на "Ел
той съдия на боговете ( богове ).
Това може да означава, че Бог, че е Господ, съдии, заедно с много други богове, като един от съвет на високо бог Ел. Въпреки това той може да означава, че Бог, че е Господ, е в божественото съвет (обикновено известен като Съветът за Гърция), като Ел съди сред останалите членове на Съвета. В следващите стихове, в които Бог осъжда онези, които той казва, са били преди това име богове ( богове ) и синовете на Всевишния предполагат Бог е тук наистина Ел съдейки по-малкото богове.
Един архаичен фраза да е в Исая 14.13, kôkk ê бъде "Ел звезди "на Бога", позовавайки се на circumpolar звезди, които никога не залязва, по възможност най-вече със седемте звезди наГолямата мечка . Фразата се среща в надпис Пирги като "л hkkbm (предшествано от определителния член часа и последвана от m -енклитика). Две други видни фосилизирани изрази са arzê-'ēl "кедри на Бога" (обикновено превод нещо като "силен кедри", "добри кедрите") в Псалм 80.10 (в стих иврит 11) и к ê harrê-'ēl планина "на Бога "(обикновено превод нещо като" голяма планина "," силни планина ") в Псалм 36.7 (в стих иврит 6).
За справка в някои текстове на Второзаконие 32.8 до 70 Божии синове, съответстващи на 70-потомци на Ел в угаритски текстове вж. "Елион .
[ редактиране ]християнската теология
![]() | Този раздел може да се отклоняват от темата на статията .Моля, помогнете да подобрим този раздел или да обсъди този въпрос в беседата . |
Християни приемат иврит Танах като част от писанието, като цяло превода Ел ( אֱל ) като "бог" или "Бог". Християните да Танах използваме множествено число на " Елохим "( אֱלהִים ) за Бог като потвърждение на Тринити (Отец, Син и Свети Дух).
Според църковните отци на ранното християнство Ел е първият евреин от името на Бога., Данте Алигиери в своята vulgari De eloquentia предполага, че името е първият звук, излъчван от Адам : Докато първите думи на хора след раждането е вик на болка, Данте предполага, че Адам може само да са направили удивителни на радост, която в същото време се обърна към своя Създател. В Commedia Divina , обаче, Данте противоречи на това, като казва, че Бог е наречен Iна езика на Адам, и само на име Ел -късно в иврит, но преди объркване на езиците ( Paradiso , 26.134).
За разлика от евреите и християните включване, светиите от последните дни идентифицират Богъ като отделно божество от Господа, които те определят с Исус Христос. Богъ се възприема като Бог Отец, а Господ, или Исус Христос, е идентифициран като Единороден Син на Бога.
[ редактиране ]Sanchuniathon
Основна статия: Филон от Библос
Филон от Библос (около 64-141 CE) е гръцки писател, чиито сметки Sanchuniathon оцелява в кавички от Евсевий и може да съдържа основните оцелелите следи от финикийската митология.Ел (пречистено Elus или наричан от своите стандартни гръцки колега Кронос ), не е създател бог или първо бог. Ел е по-скоро син на небето и земята. Небето и земята от своя страна са децата на "Елион "Всевишния". Ел е брат на бога Ветил , до Дагона и да неизвестен бог отъждествява с гръцката Атлас , както и на богини Афродита / "Ashtart , Рея (вероятно Ашера ) и Диона(приравни Ba'alat Гевал ). Ел е баща на Персефона , който умира (вероятно иначе неизвестен семитски богинята на мъртвите) и Атина (вероятно на богинята "Анат ).
Небето и земята се отделят един от друг във вражда, но небе настоява за продължаване на себе си сила на Земята и се опитва да унищожи деца, родени от тези съюзи, докато най-после Гърция, син на небето и земята, с препоръките на бог Тот и Ел дъщеря Атина атаки баща си небе със сърп и копие от желязо и го дискове до века. Така че той и неговите съюзници на Eloimпечалба на царството небе. В по-късен преминаване е обяснено, че Ел кастрирани небе. Но една от наложниците на Sky, който е даден в Ел братът на Дагона вече е бременна от небе и син, който е роден на този съюз, наричан от Sanchuniathon Demarûs или Зевс, но след като наречен от него Adodus, очевидно е Адад, Баал на угаритски на текстове, които сега става съюзник на дядо си небе и започва да води война на Ел.
Ел има три жени, сестрите му или доведени сестри Афродита / Астарта ("Ashtart), Рея (вероятно Ашера) и Диона (определена от Sanchuniathon с Ba'alat Гевал на богиня покровителка на Библос, град, който казва, че Sanchuniathon Ел основана ).
За съжаление Евсевий Кесарийски , чрез които Sanchuniathon е запазена, не се интересува от създаването на работата напред или напълно в ред. Но ние сме казали, че Ел уби своя Sadidus син (име, което някои коментатори, че може да бъде корупцията на Шадай , един от епитетите на библейския Гърция) и Ел също обезглавен една от дъщерите му. Късно, може би, отнасящи се до същата тази смърт на Sadidus ни се казва:
Но при настъпване на мор и Кронос смъртност предлага Своя Единороден Син като цяло всеизгаряне на баща си небе "и се circumcises, има убедителни неговите съюзници също да направят същото.
Пълният списък на жертвата появява по-късно:
Тя е по избор на древните в големи кризи на опасност за управляващите в град или нация, за да се избегне общата разруха, да се откаже от най-любимите на децата си за жертва, като откуп за отмъщението демони, както и тези, , които са дали, са били жертва с мистични ритуали. Кронос след това, което финикийците покана Elus, който е бил цар на страната, а впоследствие, след смъртта си е обожествен като звездата на Сатурн , е от нимфа на страната, на име Anobret един единороден син, когото по тази причина призова Iedud , Единородния е все още така наречените между финикийците и при много големи опасности от войната изправени страните, той облече сина си в царски дрехи, и подготвени олтар, и го жертва.
... също така, създаден за Кронос като емблеми на роялти четири очи пред и зад ..., но две от тях тихо затворени, а при раменете си четири крила, две по разпространение за летене, както и две сгънати. А символът означава, че Кронос може да видите, когато спи, и съня, докато събужда, и също в случай на крилата, че той лети в покой, и е в състояние на покой при полет. Но за всяка една от другите богове, той даде две крила върху раменете, в смисъл, че те придружават Кронос в полета си. И на себе си Кронос отново той даде две крила на главата му, като единият представлява всички въпроси ума, и едно усещане.
Това е формата, в която EL / Кронос се появява на монети от Библос от времето на Антиох IV(175 - 164 г. пр.н.е. ) четири крила разпространението и две сгънати крила, опирайки се на член на персонала. Такива образи продължават да се появяват на монети едва след момента наАвгуст .
[ редактиране ]Посейдон
Основна статия: Посейдон
А на два надписа от Палмира ( KAI. 11, стр. 43; KAI 129) датира от първи век се равнява Ел-Създател на най-Земя с гръцкия бог Посейдон . Да се върнем на осми век пр.н.е. на два надписа (KAI 26) при Каратепе в планината Тавър равнява Ел-Създател на най-Земя да Luwian йероглифи чете, както г аа-те години , [ 10 ] като това е Luwian форма на име на вавилонскиявода бог Еа , "Властелинът на бездната на водата под земята. (Този надпис списъци Ел на второ място в местния пантеон, след Ба "Ал Shamîm и преди Вечното нд ).
Посейдон е известно, че се поклониха в Бейрут , на неговия образ фигуриращи на монети от този град. Посейдон на Бейрут също се поклониха на Делос , когато не е сдружение на търговци, на корабните капитани, и Складови нарича Poseidoniastae на Berytus основан през 110 или 109 г. пр.н.е. . Три от четирите параклиса в централата си на хълма северозападно от Свещеното езеро са били посветени на Посейдон, на Тюхе на града приравни Астарта (която е "Ashtart), както и да Eshmun .
Също така в Делос, че асоциацията на тиряните, макар и най-вече посветена на Херакъл -Melqart , избран за член да носи короната всяка година, когато жертва на Посейдон се е състояла. А банкер на име Philostratus дари два олтара, един да Palaistine Афродита Урания("Ashtart) и един на втора линия от морето на Ascalon ".
Въпреки, че Sanchuniathon отличава Посейдон му Elus / Кронос, това може да е разделяне на разстояние от един конкретен аспект на Ел в euhemeristic сметка. Идентификация на един от аспектите на Ел с Посейдон, а не с Кронос може да са били считани за по-добър баланс с елинистичната религиозна практика, ако наистина тази финикийски Посейдон наистина е Ел, който живее при източника от двете бездни в угаритски текстове. Повече информация е необходимо да бъдат определени.
[ редактиране ]Вижте също
- Богъ
- Ilah
- Theophory в Библията
- Имената на Бог в юдаизма
- Господ
- Ел (пояснение)
![]() | Погледнете нагоре * ʾ IL- вУикиречник , свободната речник. |
[ редактиране ]Бележки под линия
- ^ Робърт Du Mesnil дю Buisson: "Le декор asiatique дю couteau де Джебел ел-Арак", вBIFAO 68 (1969), pp.63-83
- ^ една б Matthews 2004 г., стр. 79.
- ^ Смит 2001 г., стр.135.
- ^ Уайът 2002, стр. 43.
- ^ Бингер 1997 г., стр.92.
- ^ Kugel 2007 г., стр.423.
- ^http://www.covenantseminary.edu/worldwide/en/CC310/CC310_T_21.html
- ^ Г. Майкъл Куган, "Кратко въведение в Стария завет", страница 74, Oxford University Press, 2009
- ^ Fontenrose 1974 г., стр. 213.
- ^ Скот В. Джоунс - Слухове за мъдрост: Работа 28, за поезия, Обеми 978-21472 (стр. 84)
[ редактиране ]Справки
- Бингер, тилда (1997). Ашера: богини в Угарит, Израел и Стария завет , Continuum Международната Publishing Group
- , Джеймс L (2007 г.). Kugel Как да четем Библията: Ръководство за Писанието, тогава и сега , Саймън и Шустер.
- Матюс, Виктор Харолд (2004 г.). съдиите и Рут , Cambridge University Press
- Смит, Марк С. (2001 г.). Произходът на библейския монотеизъм: Израел е политеистична фон и угаритски текстове , Oxford University Press САЩ
- К. ван дер Toorn, Боб Becking, Питер Вилем ван дер Хорст, (EDS) (2002), Речник на богове и демони в Библията
- Wyatt, Ник (2002). религиозни текстове от Угарит , Continuum Международната Publishing Group
Няма коментари:
Публикуване на коментар